06/28/2025
Strona główna Artykuły Sprzedam Download Kontakt Linki Galeria zdjęć
 
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie artykuły
Nowe fabryki na Pradze
Bogini Wolności
Sztuczna kość słonio...
Będzie kolej konna w...
Cukrownia "Józefów"...

Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 1
Najnowszy użytkownik: electroinfo

Nawigacja
Artykuły » Samochody ciężarowe » Straż na starze 20
Straż na starze 20
Ochrona przeciwpożarowa w powojennej Polsce posługiwała się pojazdami nawet z demobilu, dopiero dar UNRRA w postaci podwozi Bedford OLBZ zapoczątkował rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów pożarniczych w kraju. Po opracowaniu konstrukcji Stara 20, zastosowano do niego z niewielkimi zmianami to samo nadwozie - pojazd oznaczono jako GM8. Choć jego eksploatacja wykazywała pewne minusy konstrukcji - bardzo szybko stał się podstawowym środkiem lokomocji strażaków do walki z czerwonym kurem. Wkrótce zastąpił go inny samochód na podwoziu Stara 21 -wtedy na długie lata stał się on pojazdem Ochotniczych Straży Pożarnych.
W Starze 20 zastosowano sześciocylindrowy, benzynowy silnik S42, o pojemności 4,188 litra. Rozwijał moc 85 koni mechanicznych. Samochód miał masę własną 4140 kg i dopuszczalny ciężar całkowity 7250 kg. Rozwijał prędkość 75 km/h, zużywając 26 litrów paliwa na 100 kilometrów.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Przetłumacz stronę


466,737 unikalne wizyty
Electro-Info Niebieska
E-I Electro-Info
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.