Cookie Control - Electro-info Elektronika samochodowa Informatyka programowanie,vebasta Starachowice wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. [Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.
Ochrona przeciwpożarowa w powojennej Polsce posługiwała się pojazdami nawet z demobilu, dopiero dar UNRRA w postaci podwozi Bedford OLBZ zapoczątkował rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów pożarniczych w kraju. Po opracowaniu konstrukcji Stara 20, zastosowano do niego z niewielkimi zmianami to samo nadwozie - pojazd oznaczono jako GM8. Choć jego eksploatacja wykazywała pewne minusy konstrukcji - bardzo szybko stał się podstawowym środkiem lokomocji strażaków do walki z czerwonym kurem. Wkrótce zastąpił go inny samochód na podwoziu Stara 21 -wtedy na długie lata stał się on pojazdem Ochotniczych Straży Pożarnych.
W Starze 20 zastosowano sześciocylindrowy, benzynowy silnik S42, o pojemności 4,188 litra. Rozwijał moc 85 koni mechanicznych. Samochód miał masę własną 4140 kg i dopuszczalny ciężar całkowity 7250 kg. Rozwijał prędkość 75 km/h, zużywając 26 litrów paliwa na 100 kilometrów.
Napisane przez electroinfo
dnia 08/18/2013
1914 czytań ·
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.